PSR-1 Półautomatyczne sterowanie rozrządem
System Półautomatycznego Sterowania Rozrządem PSR-1 integruje elektroniczne urządzenia wewnętrzne systemów SHT-1 oraz SKT-1, a także zawiera nowo opracowany System Wizualizacji Pracy Górki (SWPG-1) oraz System Rejestracji i Diagnostyki (SRD-1).
System wizualizacji SWPG-1 stanowi interfejs graficzny w postaci jednego lub dwóch monitorów ekranowych na stanowisku operatorskim przedstawiających aktualną sytuację ruchową oraz stan działania systemów z nim współpracujących . Obraz na monitorach jest czytelny i intuicyjny dla operatora.
System SRD-1 odpowiedzialny jest za diagnostykę urządzeń systemu oraz rejestrację danych. Diagnostyka stanowi nadzór nad poprawnym działaniem systemów, a w sytuacji przekroczenia wartości progowych lub usterek przekazuje na stanowisko utrzymania odpowiednie komunikaty. Rejestracja natomiast odpowiedzialna jest za archiwizowanie zmian stanów z diagnostyki oraz zapis wyników hamowań na poszczególnych hamulcach torowych w postaci wykresów. Dane pozyskiwane z rejestratora za pomocą przeglądarki dają pełny obraz działania oraz możliwość analizy wstecznej przebiegu hamowań.
Systemy SHT-1M i SKT-1M zapewniają realizację tych samych funkcji systemowych jak przed modernizacją, wzbogacone o elementy diagnostyki i możliwość współpracy z systemami nadrzędnymi. System SKT-1M jest dodatkowo wyposażony w mobilny interfejs kalibracji, który pozwala na indywidualną korektę wolnej długości toru prosto z terenu.
Systemy wchodzące w skład PSR-1 zostały tak zaprojektowane, aby system PSR-1 jako całość spełniał poziom nienaruszalności bezpieczeństwa SIL-2. Fundamentem odnowy technologicznej jest przejście w systemie SHT-1M z analogowej obróbki sygnału na cyfrową. Wysoka dostępność, bezpieczeństwo, łatwe diagnozowanie i prosta obsługa to główne atuty, dla których warto modernizować obecnie wyeksploatowane systemy.
Korzyści z modernizacji i wdrożenia PSR-1:
- elastyczność w procesie poszukiwania optymalnych algorytmów hamowania,
- rozbudowane możliwości diagnostyki poszczególnych elementów systemu,
- kalibracja wolnej długości toru prosto z terenu,
- automatyczna statystyka rozrządu,
- zdalny dostęp i nadzór nad systemem,
- autoryzacja użytkowników korzystających z systemu,
- rejestracja i analiza wsteczna,
- wydłużony resurs eksploatacyjny,
- bezpieczeństwo,
- dostęp do części zamiennych,
- wsparcie techniczne producenta,
- napęd zwrotnicowy szybkobieżny typu EEA-4 - integracja
System PSR-1 posiada Świadectwo Dopuszczenia UTK na czas nieokreślony.